Aug 7, 2008

Pseudo-Poetyka



























































„Uczę się patrzeć. Nie wiem,
dlaczego wszystko głębiej wchodzi
we mnie, a nie zatrzymuje się
w tym miejscu, gdzie się dawniej
zawsze kończyło.
Posiadam wnętrze,
o którym nie wiedziałem.
Wszystko tam teraz wchodzi.
Nie wiem, co tam się dzieje.”

R.M.Rilke


------------------------------------------------------

„ głowa rzeczy znalezionych ”

zanim ostatnie dotknięcie mignie Ci w oku
puścisz myśl jak to jest być we mnie
gdzie zimno bardziej niż cieplej
i mgła zasenna
gdzie królik zażywa kapeluszamfę
wycałujesz się miętnie z moim dreszczem
on cierpkosłodycz rodzi na rzęsie
śpiewa że rudość samotną wyspą
z godnym czerni fiordów
jeszaleństestwem

zanim usłyszysz prośbę lunatykującą na wargach
zdążysz dotknąć nie słabiej niż cios
zmarszczyć mi nos półksiężycem
owinąć się moim rozdrażnionym ogonem

(ja w trakcie wypluję przeszłość uchem
ona mi spadnie słono na kolanie)

zanim skończę ze swoim libido
czyli całym swoim życiem
jeszcze raz się Tobie przytuśnię
jeszcze raz w pupę się Tobą uszczypnę
ostatni raz w piersi klatce Twojej
się przyrzeknę

ostatni raz w niej usłyszę
że jestem Twoim

ergosumem

No comments: